Rust2Dust krst CD Daymare: Reportáž!

V piatok 11. novembra 2011 sa v bratislavskom klube MMC uskutočnila výnimočná akcia, na ktorej metalová formácia Rust2Dust z Bratislavy oficiálne predstavila svoj nový album Daymare. Ako hostia na tejto párty vystúpili výborné skupiny Mnemic z Dánska a SatisFUCKtion z Česka.

Ako prví sa na pódiu ukázali Satisfucktion. Úloha predskokana bola mimoriadne náročná, keďže pred pódiom sa vytvoril polkruh. Tento fakt patrične okomentoval aj spevák skupiny, ale ani tento pokus neprilákal viacej fanúšikov bližšie k nemu.

R2D

Keď sa za hudobnými nástrojmi na objavili chalani z Rust2Dust, zaplnil sa priestor pod pódiom o čosi viac. Všetci prítomní sa tešili na tú pravú metalovú nádielku, ktorá sa od chalanov z Rust2Dust dá vždy čakať. Výborným nápadom bol sekundujúci „backing“ spevák Pidri z kapely Disconcrete na kraji pódia. Úprimné nasadenie a energia kapely však zlyhávali na zvuku. Páni technici asi nedocenili aparatúru na pódiu.

Samotný krst bol trošku rozpačitý. Po tom čo Tomáš Buroň (spevák) ohlásil tento akt a pozval hostí na pódium, dánsky producent Tue Madsen prišiel, vylial na album ukrajinskú vodku a v priebehu minúty opäť zmizol. Škoda, že nepovedal aspoň dve slová.

R2D

Kapela počas svojho vystúpenia zahrala skladby z albumu ako napr. „Stay Awake“, „Lost“ či „Daymare“. Prekvapením večera bola cover verzia megahitu „Rebel yell“ od Billyho Idola. Text k záverečnej piesni „Kráľ skazy“ napísal známy spisovateľ, umelec a publicista Pišta Vandal von Čad. Z jej veršov šli zimomriavky ešte aj doma z prehrávača. Rust2Dust dokázali, že aj napriek malým nepríjemnostiam sú jednoznačne najlepšou kapelou na slovenskom metalovom nebi.

Po oslavujúcich Rust2Dust nastúpila hviezda večera, dánsky hosť Mnemic. Táto kapela mala tiež dôvod „trochu“ si zaoslavovať. Po dlhšom čase sa znova mohli vrhnúť na koncertné pódium. Pôvodnú slávu Mnemic zažil už len jediný , gitarista Gabriel Eftemie. Ten sa obklopil novou metalovou krvou. Nasadenie, mohutný zvuk a show to boli parádne časti ich vystúpenia. Na kapele bol vidieť hlad po koncertoch.

R2D

Veľké MMC pódium im veľmi slušalo a s prehľadom previedli fanúšikom prierez 13 ročnou a 4 albumovou kariérou. Tue Madsen a Mnemic si spravili pekný výlet na Slovensko. Vďaka patrí Rust2Dust, škoda že si tento solitérny koncert neprišlo vychutnať viac fanúšikov. Zúčastnené kapely by si to zaslúžili.

Napísala: Ľudmila Richnavská
Publikoval: Redakcia GREGI.NET